Spelbranschens anseende

Spelbranschens image har förändrats över åren. Jenny Nilzon, vd på Spelbranschens riksförbund (Sper), är på plats för att ge sin bild av hur branschens anseende har utvecklats över tid, sett ur ett reklam- och konsumentperspektiv. Hon berättar också om vilka de viktigaste frågorna är som Sper kommer att driva och hur utvecklingen mot ett sämre anseende ska vändas.

Representanter från sex andra organisationer tar sedan vid och ger sin input i frågan, i ett hiss-pitch-tempo. Det vill säga de har tre till fem minuter var på sig att utifrån sin egen verksamhet beskriva vilka som är de viktigaste utmaningarna. Inbjudna att tala i frågan är Christer Fahlstedt, vd Paf, Anders Årbrandt, vd Novameida, Hans Sahlin, vd Folkspel, Peter Alling, PA-chef Kindered samt Lennart Käll, vd Svenska Spel. Hans Skarplöth, vd ATG, deltar via inspelad kommentar.